Pages

Hindistan cevizi yagi ve vitamin takviyesi ile sac bakimi

Yıpranmış saçlara bakım: ilk çözümünüz saclarınızı kesmek olmasın

Hindistan cevizi yagi sac maskesini deneyin, neden mi?


Uzun yıllar saclarımı her 6 ayda bir sarı renge boyattım ve saclarımda aşırı yıpranmalarla karşılaştım. Saclarım neredeyse belime kadar uzundu diyebilirim. Öyle bir gün geldi ki saçımı fönlendiğimde omuz hizasından itibaren resmen yanık bir görüntü almaya başladığını fark ettim ve taramakta güçlük çekmeye başladım. Sonrasında saçımı sarıya boyatmayı bırakarak (ki saçım tamamen sağlığına ulaştığında yine sarıya boyatmayı planladığımı fakat daha dikkatli bakim yapacağımı da belirtmek isterim) içim elvermese de sacımın yıpranmış kısmını kestirmeye karar verdim. Tabi ki insanın gönlü el vermediğinden tüm yıpranan kısmı kestiremedim. Saclar çok zor uzadığından insan kıyamıyor sanırım. Sonrasında küçük bir araştırmayla evde kendimce saclarımı nasıl sağlığına kavuştururum diye araştırma yapmaya başladım ve güzel şeylerle karşılaştım. Neler yaptığımı aşağıda sizlerle kısaca sıralamak istiyorum.

Öncelikle vücudumun bu konuda bana destek sunması için neye ihtiyacı var diye bir araştırma yaptım. İlk basta multivitamin takviyesine başladım. Tabi ki multivitamin konusunda her bünyenin kendince ihtiyaçları vardır ve bu ihtiyaçlar doğrultusunda multivitamin haplarına başlaması gerekti düşüncesindeyim. Bu sebeple mümkünse doktor tavsiyesiyle multivitaminlere başlamanızı öneririm. 

Multivitamin ile birlikte bir başka hap daha ekledim günlük rutinime buda Collagen (Kolojen). Kolojen hakkında çok fazla bilgi vermenin bana düşmediğin bilerek şu kadarını söyleyebilirim:  kolojen tırnak ve sacları güçlendiren, cildin yaslanmasını durduran doğal bir aminoasittir.  C vitamini takviyeli 600mglik Kolojen hapı kullanmaya başladım. 

Artık vücudumun benden istediklerini bir nevi karşıladığımı düşünerek sıranın saçlarıma geldiğine karar vererek unlu markaların sac bakim maskelerini denemeye başladım. Sonuç aldım mı almışımdır kesin fakat yeterince tatmin edici olduğunu söyleyemeyeceğim. Sonrasında sac bakimi için yaptığım araştırmada evde kolayca yapılabilecek sac maskesi keşfettim. Geçtiğimiz aylarda farklı amaçlar için almış olduğum Hindistan cevizi yağı (coconut oil) ile ilgili güzel bir makale okudum ve daha fazla araştırdığımda birçok kişinin bundan faydalandığını gördüm ve saclari da ayni zamanda uzamasindada faydali oldugunu gorunce kendimi alamadim. Kati beyaz Hindistan cevizi yağı evlerde yemek yapmak için kullanılandan olması gerekiyor ve soğuk press olursa daha iyi. 



hindistan cevizi yagi, sac bakimi

Hindistan cevizi yağı ile sac maskesi: 


Gereken saç maskesi icin gereken malzeme:

1 - 2 yemek kaşığı katı Hindistan cevizi yağı(saçın uzunluğuna göre)

Isıtmak için tava ya da küçük bir tencere

Yapmanız gereken saçınıza göre ayarlamış olduğunuz yağ miktarını tavaya alarak ocağın üzerinde eritmek (çok hafif bir yağ olduğundan hemen eriyecektir) Not: mikrodalgafirinda eritmeyin. Sonrasında eriyen yağı saçınızın tümüne yedirerek sürmek ve sonrasında saçınızı toplayarak şeffaf folyo ile sarın, folyo ısıyı içinde tutmaya yardımcı olacağı için saçın beslenmesine destek sunacaktır. Üzerine de bir havlu sararak 3-4 saat saçınızda bekletmeniz yeterli olacaktır. Ben genelde gece yatarken yapıyorum sabah katlığımda yıkıyorum. Hatırlatma yapayım ilk baslarda çok güzel kokan Hindistan cevizi yağı birkaç saat sonra ağır kokmaya başlıyor, umarım bu sizi rahatsız etmez ve ayrıca eğer yıkama işlemini sabaha bırakacaksanız aklınızda bulunsun biraz uzun bir sure gerekecek yağın saçınızdan çıkması. Saçınızı yıkarken belirttiğim gibi uzun sure alabilir iki ya da üçten fazla yıkamanız gerekebilir ve sonrasında saçınız elinize çok sert gelebilir, bu sırada dilerseniz organik bir sac yumuşatıcıyla saçlarınızı durulayabilirsiniz. Bu kur’u haftada bir hiç zamanınız yoksa iki haftada bir deneyin memnun kalacağınızı düşünüyorum. Not: Hindistan cevizi yağını cildim için nasıl kullandığımı önümüzdeki günlerde sizlerle paylaşacağım. 

Toparlamak gerekirse: Yukarıda belirttiğim multivitamin, kolojen artı Hindistan cevizi yağı kuru kullanarak birkaç ay içerisinde saçlarımın eski sağlığına kavuşmaya başladığını ve uzamaya başladığını tespit ettim. Saclarımın kirik olan kısımları kendini yenilemeye ve daha sağlıklı gözükmeye başladı vee saçlarim uzadıgını da farkettim. Su aralar her hafta olmasa da iki üç haftada bir saçıma Hindistan cevizi yağı ile bakim yapmaya çalışıyorum, zamanım olmadığında saçlarımın yıpranmış kısmına sadece yağ sürerek birkaç saat bekletip yıkıyorum. Birde su var ki sacları ne kadar fazla kırıksa fön de bir o kadar saçı yıpratıyor o sebeple sacları daha az fönlemek saclarınıza yararlı olacaktır diye düşünüyorum. Deneyimlerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder