Pages

Fastfood mutfagimda- ev yapimi Hamburger – Cheeseburger Tarifi


Eskiden yemek yapmayı pek sevmeyen biriydim, bunun sebeplerinden biri de damak tadımın sanırım daha yerine oturmamış olmasıydı ve sadece karnimi doyurmak için yemek yiyen biriydim. Zamanla bu düşüncem değişmeye başladı, hayatin diğer alanları gibi hangi yemekleri sevdiğimi hangi tatlara daha yakın olduğumu keşfetmeye başladım ve bu açıkçası hayatımda güzel bir yer aldı. Artık sevdiğim yemekleri yapmayı, değişik tatlar tatmayı, farklı malzemeleri birleştirerek güzel yemekler ortaya çıkarmaya başladığımı düşünüyorum ve farklı yemeklerimle iyi tepkiler almaya başlamam da doğru yolda olduğumu bana gösterdi. Kendimden bahsederken belirtmiş olduğum gibi farklı ülkeler farklı tatlar kültürler tanımak damak tadımdaki değişiklere de büyük destek oldu sanırım.

Biliyoruz ki gençler fastfood yemekleri çok seviyorlar ama sadece onlar değil bizler de seviyoruz ve yine biliyoruz ki fastfood yiyecekler birincisi kilo yapıyor ikincisi de sağlığımızı tehdit altına alıyor. Artık hem pratiklik açısından hem zaman tasarrufundan dışarıdan alınan fastfood yiyeceklerle beslenmeyi alışkanlık haline getiriyoruz. Neden fastfoodlarda yapılan hamburgerleri evimizde yapmayalım ki ve emin olun aşağıda vereceğim tarif birçok fastfoodlarda yediğimiz hamburgerlerden hem daha lezzetli hem de daha sağlıklı. 

Dışarıdan aldığınız burgerleri unutun: Fastfood mutfağımda:

Hamburger – Cheeseburger Tarifi


İhtiyacınız olan:

İç malzeme:

Yarım kilo kıyma

1-2 çorba kaşığı ketchup

1 çorba kaşığı hardal

1 cay kaşığı karabiber

1 cay kaşığı tuz

1 adet soğan (rendelenmiş)

Diğer:

Hamburger ekmeği

Tost peyniri

Marul

Domates

Soğan

Mayonez

Ketchup

Küçük salatalık tursusu

Yapılması gereken çok kolay, tüm iç malzemeleri bir kaba alarak güzelce yoğurmak. Sonrasında hamburger ekmeği genişliğinde ve iki parmak kalınlığında köfte (burger) hazırlamak. Geniş bir kızartma tavasına bir iki çorba kaşığı sıvıyağ ve bir çorba kaşığı tereyağını eritin ve köfteleri(burger) sığdığı kadarını tavaya alarak orta ateşte iki tarafı da güzelce kızarana kadar pişirelim. Ben çok aşırı yağın içinde pişirmeyi sevmiyorum az yağda da çok lezzetli burger elde edebiliyoruz Dilerseniz pişen hamburgerlerin üzerine kesilmiş peyniri koyalım sıcağına eriyecektir. Hazırladığımız burgerleri fırında kızarmış hamburger ekmeğine alarak içine dilediğiniz malzemeyi koyarak (marul, domates, soğan, mayonez, ketchup) afiyetle yiyebilirsiniz. Denemenizi tavsiye ediyorum çünkü bu tarif fastfooddaki tariflerden çok daha lezzetli. Görüşlerinizi bekliyorum, sevgiler…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder